onsdag 7 mars 2012

oh, vilken härlig dag!

steg upp på morgonen innan min dag var riktigt vaken - ohh vilken härlig dag.
haha, iallafall - toppen humör idag även om jag var sjukt trött.
engelskan började skönt med att vi fick ha tystläsning i typ 10 minuter - jag läser boken the help, som även kommit ut som film. fick låna boken av snälla Lene. Vi började också läsa våran gemensamma klass bok idag med, Animal Farm - george orwell. så nu håller jag på med min 4e och 5e bok här i usa.
ska även börja med dansar med vargar imorgon tror jag i min U.S literature klass.
det flyter på bra att läsa böcker på engelska, the help utspelar sig i södern och det är en hemhjälp som "skrivit den" så orden och meningarna är lite konstiga ibland - men jag fattar allt.

just nu sitter jag i min säng med en kopp apelsin te, ett glas citronvatten, mysik, böcker och en härlig känsla i kroppen efter 2 träningspass. Tog en långpromenad runt 5 och det var så vackert ute, solen sken - och började gå ner så allt var i rosa/orange/rött, alla hästarna och kossorna såg så härliga ut på ängarna, bergen var kritvita mot den fina himlen, templet var fint och ja underbar känsla - andades djupt vid varje andetag.
sen när solen gått ner kom en full måne upp på den blå himlen och såg superfin ut.
Jag önskar att jag hade tagit kameran med mig, kommer sakna den fina miljön här!!



Puss på er ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad med en kommentar (: