onsdag 14 mars 2012

failure is the best way to learn - right ?

känner att träningen har börjat bli rutin nu, i skolan 70 min lektion + hemma 1.5 timme :) kör dock hemma 5 gånger i veckan, inte söndag och sen en vilodag mitt i veckan - igår..
nu är det bara min diet kvar att ändra, haha - svårt med alla godsaker här dock (;

igår när jag skulle sova kom jag att tänka på när jag sitter på planet hem, flyger in över stockholm och känner pirret i magen - det kommer vara galet! wiho, när jag tänker på det känns de inte lika tungt att tänka på att jag måste lämna allt bra här...

skolan flöt på bra idag tycker jag, vissa ämnen roligare än andra - så som de brukar va.
i hälsa så var vi i grupper idag, jag var i en grupp med 3 roliga killar.. iallafall min lärare frågade klassen vad som kan framkalla gåshud, då vänder sig en kille i min grupp sig om och viskar till os andra - love, hihi.
haha, vi garvade lite för oss själva eftersom vi inte ville få poäng avdrag för att a avbrytet klassen.

en annann sak med amerikanerna och mitt namn, som jag kanske nämt innan kan de aldrig få mitt namn rätt:
mayho, majo, macha, allt möjligt får de för sig, och framför allt när de frågar vad mitt nämn är så svarar jag:
-it's maja.
- oh okay cool!
sen några mintuter senare säger de en fråga typ:
- so itsmaja how's that working in sweden, or how do you say that in swedish?
HOLY FREAKING GOSH, my name is maja !!!!
hur svårt kan de va liksom? men men :
 i guess... 


yupyup, nu ska jag snart sova och tagga för en ny dag i skolan - snart helg igen ! :)
Puss på er ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad med en kommentar (: