fredag 6 januari 2012

“People Cry, Not Because They’re Weak. It’s Because They’ve Been Strong For Too Long.”

♥ Dag 24 – Det här får mig att gråta.
holy crap, massa saker kan få mig att gråta - men jag gråter sällan infront of people.
men ändå grät jag när jojo åkte hem från usa?!
inte för att det inte var sorgligt men jag menar, jag grät inför säkert 6 pers - utomhus..
om jag tänker för mycket på alla finisar i sverige som jag saknar, om jag saknar hem och så så kan jag säkert börja gråta-
och om jag ska vara ärlig grät jag dagen innan nyår när jag skrev med michaela wiberg, en av mina bästa vänner hemma i sverige - kändes bara så jobbigt just den dagen att veta hur kul mina vänner skulle ha det och jag inte ens hade planer för nyår- men det löste sig ju sen och jag fick  ett underbart nyår ändå. 
jag gråter också av filmer som: dagboken, lejonkungen, ps. i love you, moulin rouge, titanic, priinsen av egypten, armageddon, pay it forward osv..

♥ Dag 25 – Min skoltid.
min skoltid började på fröafallsskolan, frö 7 och frö 17 gick jag i - det var tider det!
sedan bar det vidare till Junkaremålen, hahah det var fasen ännu bättre - K! 6k, 7k, 8k, 9k <3
alla konstiga människor i min klass gjorde att jag nu har massor av minnen, roliga videos och bilder haha!
och sen,  nästan bäst av allt: Holavedsgymnasiet - handelsprogrammet !!
haha, har aldrig haft så kul i skolan som jag hade i 1 an och 2 an! SJUKA människor, som jag tror det eller ej saknar! och nästan alla mina bästa vänner går i samma klass som jag, hur bra ? :)
sen lämnade jag ju dom som ni vet för ett skolår i USA! bästa beslutet för mig tror jag, har lärt mig sjukligt mycket på 141 dagar som jag aldrig skulle lärt mig i sverige eller fått uppleva i sverige.
har växt himla mycket i mig själv - mer outgoing och vågar saker - tillexempel att prata i telefon och så..
madison high school har trimesters istället för bara 2.. himla bra tycjker jag eftersom man kan testa på så himla många klasser :)


så, idag är jag sore i högerarmen!
tränade ett par timmar igår, har tänkt att komma igång på riktigt med träning varannan dag + 70 min idrottslektion i skolan varje dag. (på idrotten idag i skolan btw. så vart vi tjejer så sjukt slut- jag sprang galet mycket så de skulle inte förvåna mig om jag är sore imogon också - hoppas dock inte de, för imorgon blire träning på morgonen)
superbra att grandma has a treadmill och en stor träningsmaskin man kan använda till rodd, benövningar, och en himla massa annat - kan ta kort imorgon :)

så nu ska jag sova, så jag orkar upp och träna imorgon :)
ska umgås med sovve också :)
ha det fint alla!

nej, jag kom förresten på en sak till som jag vill berätta:
min värdmamma, shauna berättade för nig idag att hon pratade med vilmas hostmom om att ta emot utb. studenter nästa år. shauna sa: nej, jag tror inte vi ska det - är rädd att bli besviken för att han/hon inte är lika bra och awesome som maja.
samma sa vilmas hostmom om henne :)
smalt lite när shauna berättade det förut!

Indefinitely - Puss på er ♥

1 kommentar:

  1. Aw sötis, jag saknar dig! Men snart är du hemma tjoho och då ska jag möta dig på Arlanda och krama sönder dig! :D

    SvaraRadera

Gör mig glad med en kommentar (: