tisdag 10 januari 2012

De här är mitt liv - jag lever min dröm.

detta kommer bli ett ganska långt inlägg, men ni som är intresserade får väll läsa och ni andra får väll hitta på något annat, (vad nu tjocka barn gillar att göra, Björn Gustafson )

♥ Dag 27 – Min favoritplats.
Min absoluta favoritplats är falkenberg!
dit ska jag flytta en vacker dag, gud så underbart.
stranden, staden, campingarna, glassen (haha), och restaurangerna   

♥ Dag 28 – Mina favoritskor.
Mina favoritskor måste nästan vara mina conversisar och flipflops .
(förr var det mina blåa pumaskor, som jag tror jag fortfarande har kvar för att mamma inte fick slänga dom)

♥ Dag 29 – Mina ambitioner.
Att starta upp ett framgångsrikt företag, och vara min egen chef, resa massor, att ha ett fint hem, och någon att komma hem till efter en dag på jobbet.


Det var ett tag sedan jag uppdaterade på riktigt om hur det är här på andra sidan atlanten.
januari kommer bara svisha förbi, för nu tisdag, onsdag, och torsdag - har vi advisory schedule och sitter och chillar i matsalen i en halvtimme, och på fredag är vi ut ur skolan tidigt eftersom det är ett brottningsmöte/matcher or whatever man säger. (har ingen koll på brottning alls..) 
iallafall, sen på månag och tisdag är det ingen skola för det är typ sånhärn lärardag och am. helgdag - YAY!


mycket som händer i skolan nu med läxor och lära sig nya saker :) 
engelskan:
- läste ut the count of monte cristo, as bra bok faktiskt - läsvärd!! fick extra poäng för att bara jag och en läste ut den.

- skriver noveller, inte min starka sida, och moa säger att hon inte hittar min novell som jag skrev på svenskan vilket betyder att jag inte kan översätta den -ding it. 
Economics:
- vi har börjat med the stockmarket, så vi är på en hemsida och köper och säljer aktier. 

-Har lärt mig så sjukt mycket i denna kursen, galet! massor om handel, aktier, lån, 

Compound Interestskattesatser,  räntor, och hur man köper ett hus. värt att ta denna kursen tycker jag

för jag kommer ha användning av detta i hela mitt liv!
- fick tillbaka mitt prov, 49 av 50 - visste att de skulle bli så eftersom den frågan jag inte svarade på har så svåra ord i sitt svar så jag struntade i den haha... 
Foods and Nutrition:
- ska ha en presentation med lina och lisa om osthyvlar och appetizers.
Lifetime PE:
-blir bara roligare och roligare, min lärare, han ville lära sig att säga sköldpadda, jag skrattade i en halvtimme
Historia:
- har presentation med Destiny och Whitney på typ fredag.. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad med en kommentar (: