lördag 21 januari 2012

att sakna.

saker jag saknar i sverige: 
- min familj, släkt och vänner
- vanliga deo'sar.
- maten, FISK
- min cykel, att kunna ta sig vart man vill när man vill.
- fiberrikt bröd
- saltlakrits
- kaffe (och mina promenader med fanny)
- naturgodiset från ica
- julmust var en stor saknad under jul
- choklad, helt ärligt smakar chokladen här spya, och jag överdriver inte det minsta.
- skolmaten i sverige, trodde helt ärligt att jag aldrig skulle skriva det men ah, att
slippa
packa mat på morgonen, och att slippa betala $2.25 när man vill köpa mat i skolan är ju
underbart.
- täcken
- våra dammsugare
- innebandy
- med risk för att låta konstig, men vanliga tamponger. här är de så pryda att de använder tampax.
- POMELO
- kebabpizza
- vanlig gurka, med skal!

kommer sakna ifrån usa:
- min värdfamilj
- Buddy
- mina vänner
- multiple choice test
- shoppingen
- walmart
- Reeses
- heltäckningsmattor, skönt att inte behöva frysa om fötterna på morgonen.
- Mountain Dew
- Panda Express!!!!!
- "ding it", "dang it", "crap", "pooop", Och "holy cow!" - så gulliga "svärord"

kommer inte sakna ifrån usa:
- alla stupid measurements feet, pounds, yards, miles, gallons, inches, pints, ounces och farenheit.
- skolbussen



fyller väll på listan om jag kommer på något mer senare :)

Puss på er ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad med en kommentar (: