torsdag 1 december 2011

volleyvolleyvolleyboll!

hej finisar!
idag på min engelska lektion började min lärare att låtsas gråta och jag började nästan med, har ingen aning om varför dock.
det kändes så konstigt när mina ögon fylldes med vatten, jag har inte gråtit sen min första vecka här i usa. när jag sa hejdå till lubis och sedan satte mig på planet till min värdfamilj grät jag några tårar och när jag blev sjuk på min 4e dag här i det stora lander olagom.
kanske kände jag för att gråta idag utan någon anledning?
man måste ju faktiskt rensa kroppen på tårar ibland, även om man inte är ledsen.
för jag var inte ledsen, tro inte det. jag hade så kul idag på min historia klass (som är perioden innan engelskan).
vill ni veta varför?
okej, ni har ingen talan.
så min lärare lucas, frågade mig om jag visste vad mupparna var.
jag svarade ja, det vet jag - hurså?
han sa, jo du vet den låten manamana?
haha, ja det låten känner jag till.
han sa, hahah jo jag skäms lite över att fråga detta men jag har hört att den kommer från en svensk porrfilm, stämmer detta?
jag kan inte hålla mig, (inte resten av klassen heller) så jag börjar as garva men får fram att jag faktiskt inte har en aning och att jag inte är så insatt!

gud så vi garvade, och sedan nynnade han på den låten hela tiden..
vi spelade också teater, jag fick typ den största rollen och han tyckte att jag gjorde den bra så det var med kul :)

hur kom jag in på detta ?
oh, iallafall har en sak till som är ganska rolig att berätta.
idag på min Lifetime P.E  så frågade två tjejer mig, hur länge jag hade spelat volleyboll.
jag svarade att jag spelat lite i skolan..
då frågade dom om mitt volleyboll lag hade gått till state finals och sånt, för jag var så duktig.
haha, jag fnissade lite och sa att vi inte hade något lag i skolan, att vi inte har stater i sverige och att jag inte spelar volleyboll annat än på min P.E - precis som dom.
dom såg lite confused ut och frågade en gång till, så du spelar inte ens volleyboll?
precis så står det till, haha :) men tack ändå tjejer!

det är så kul med P.E , idag spelade vi basket och volleyboll. jag kom i det sämsta laget som blev överlyckliga för att de hade mig haha, och basketen tror jag att jag fick lite av mammas skills - för den vann jag med en gång.

haha, okej - låter som att jag sitter och skryter över hur sinnessjukt sportig jag är.
så är verkligen inte fallet, tycker bara att det var kul hur bra jag är här och hemma är jag liksom medelmåttig.

nu ska jag plugga vidare, var ute och tog en 75 minuters prommenix förut, det var så kallt!
så nu sitter jag i min säng med 2 tjocktröjor, halsduk, täcke, varmt te och tjockisstrumpor.

detta blev ett långt inlägg, det var inte meningen.
är det något ni undrar över så är det bara fråga, och om de är något speciellt ni vill att jag ska skriva om så feel free to ask :)
här kommer lite random bilder för att göra inlägget lite roligare:
 jag och fridas 20 års present :)
 berit, på webdesign lektionen - jag saknar verkligen den klassen. jag lärde känna massa folk och lärde mig massor + att jag gillar läraren massor!
 abby och jag med en av snissarna, ser ut som puss in boots ju!
Adriana, också i min webdesignklass! saknar henne med :)


ha det bäst vänner, så hörs vi!
Indefinitely - Puss på er ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad med en kommentar (: