måndag 14 november 2011

as he's walking away. (i don't think i'll ever get over you)

buddy ligger och myser brevid mig, han sover som vanligt i min säng.
åh, I don't know vad jag ska göra utan han när jag kommer hem!
idag är det måndag, snart tisdag och jag har vart i skolan . vi såg en film om diskriminering (stavning?) mot svarta under mitten av 1900 talet. den var hemsk, men samtidigt bra.
hon Rosa någonting , som vägrade ge upp sitt säte på bussen till en vit man , var med i filmen.
jag minns att vi läste om henne i engelskan på junkaremålen, någon mer som minns ?
jag fick ett förslag att jag ska skriva hur en skoldag ser ut här på madison. jag ska skriva det imorgon tänkte jag :)

och förresten, HEJ gudrun och Juris! vad kul att ni följer min blogg :)
jag hoppas att ni mår prima där hemma :)



nu ska jag nog sova..
om du längtar hem någon dag, saknar något precis som jag.
då leder vägen dit den ska. - melissa horn
 skrev inte detta för att jag har hemlängtan, för så är verkligen inte läget - alltså det är ju inte så att jag är helt känslokall. men i början när jag fick mail och så så blev jag alltid lite sådär, tårögd typ.
men inte längre, nu blir jag bara glad :)

Indefinitely - Puss på er ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad med en kommentar (: