torsdag 15 september 2011

sep 15

Hej alla!
det var ett tag sen jag skrev något vettigt, och det blir inget i detta inlägget heller - haha.
jag vill verkligen ha internet på min egen dator, 1 dator på 8 personer är ganska jobbigt..
ibland är vi flera som behöver datorn till läxor och det skulle vara enklare för mig att göra blogginlägg
om jag hade eget internet. (I-lands problem antar jag, haha)
iallafall, idag är det torsdag! det ar galet, veckorna här flyger förbi - inte alls som i Sverige!
jag skrev ju för ett tag sen, typ i måndags eller tisdags att jag skulle på bio.
den handlade inte riktigt om guds mirakel, hahah .
den handlade om en grupp mormoner som skulle ta sig till en helig plats på andra sidan usa,
de stötte på massa hinder och farligheter. den slutade med att typ 1/10 av alla som vandrade dit kom fram
och spredde vidare den mormonska läran.
historien var sann och jag grät, haha..

igår var första gången som jag köpte lunch i skolan, det var hamburgare, chokladpudding, mjölk,
chips och morötter och idag åt jag med i skolan - en macka med sallad, ost, skinka och kalkon,
 en apelsin, chips, mjölk(man kan välja chokladmölk)
en burk med vaniljsås? tyckte det var väldigt strange så jag lät den vara..
har kostat mig ungefär $5 = ca 30 kronor..
mycket värdare att ta med mat eller åka hem tycker jag..

igår efter skolan bakade jag kolakakor för senare sen skulle jag, shauna och
v-mormor spela spel med 9 andra. Spelet hete Bonco tror jag och var ett tärningsspel!
det var super kul och hetsigt som sjutton, Abby var med i mitt lag men vi gjorde inte så bra.
vi fick iallafall en halloween pumpa lykta som tröstpris :)
Abby tyckte jag skulle ta med den hem sen, och den är ganska liten så jag kanske tar med den som minne..

vet inte om jag nämnt detta men jag har köpt en skrivbok nu som jag använder som dagbok
för mer eget bruk-typ mer känslor och så. (så jag kommer fortsätta med bloggen med!)

nu sitter jag och väntar på att tiden ska gå...
ska iväg på area-rep möte snart med alla andra ICES utbytesstudenter i området!
ska väll få massa info om regler och så antar jag, och så ska vi göra smores
(vet inte hur det stavas.) men det är typ chokladkex med varma marsmellows i mellan..
(vet inte hur det heller stavas.) hahah

i natt drömde jag för övrigt om mamma och pappa, det var super härligt att se dom igen!
på ett sätt känns det som att jag har vart här länge men ändå inte.
väntar forfarande på elias och lovas brev, ska bli så kul att läsa vad de hittar på där hemma..
och jag kom på en till sak, kommer missa min lillasysters födelsedag nästa år med :(
får väll skicka något på posten!

hahaha, kom på en sak:
häromdagen innan min u.s. goverment lektion kom min lärare fram, mr. schiess, och sa att
jag hade skrivit en hel uppsats om fel ämne.
Vi skulle skriva om depression - vilket jag tolkade som pengadepression eftersom
vi snackat om ekonomi superlänge.. det var fel, vi skulle skrivit om depression -
typ om saknad, självplågeri, självmordstankar och sånt.
hahaha, så fel det kan bli.
men han tyckte att jag hade skrivit så bra att det inte gjorde något, tur det för jag har
ingen lust att skriva om sånt riktigt..

vet inte riktigt vad jag ska skriva mer, men har inget att göra om jag slutar skriva.
men det blir bara ännu mer osammanhängande om jag fortsätter så - ska sluta nu..
Ni får ha det super bra!
Puss på er ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad med en kommentar (: