måndag 12 september 2011

I practice every day to find some clever lines to say .

hej alla!
helgen gick super fort och det ar redan mandag kvall!
i fredags var jag och kollade lite pa madisons football game, akte vidare med
savannah och hailey efter halva for att se pa alyssas homecoming game,
dar hon hade blivit junior prinsessa eller något. sedan sov hailey hos oss..
i lördags åkte jag till stan med lina och johanna, mina fina svenskar .
johanna gjorde slingor och klippte sig under tiden jag och lina handlade allt till köttbullar,
potatis och brunsås. vi handlade också saker till kanelbullar, men bakade inga då det blev för sent...
det var iallafall super kul och gott!
när jag kom hem, runt 11 satt jag uppe och pratade med min värdmamma i 3 timmar om allt mellan himmel och jord!
det kändes super bra :)
jag grät inför henne för första gången!

i söndags var jag i kyrkan som vanligt och sedan skypade jag med min fina familj!
(delar av den iallafall, de går alltid och lägger sig :(  )
gjorde också 2 essays och kollade på tv, det var massor om 9/11.
usch det var så hemskt att jag fick tårar i ögonen, ville verkligen inte gråta..

idag är det måndag och jag har vart i skolan haha..
jag lyssnar alltid på minradio.se när jag har data lektioner och så kom en låt med plura,
 då började jag tänka på min älskade pappa.
det gjorde jag häromdagen med, då jag såg en soldat komma hem till sin familj som stod på trappan och väntade!
( vi var och såg plura i sommras, (osäker på hur många m det är i somras/sommras), iallafall var det super bra! )

tillbaka till skolan - jag gillar verkligen min första lektion, även om det är den svåraste jag läser just nu.
för läraren är så super kul och jag börjar prata med fler / alla börjar prata med mig mer :)
och idag så bytte också svenska lina till min andra favorit klass- body sculpting!
det var så kul, vi stog och pratade på svenska för hon undrade typ vem som var coach -
sen när lina gick till kontoret igen så började en av haileys kompis fråga mig om jag tyckte
det var svårt att lära mig svenska och berömde mig och grejer. amerikaner.....

ikväll är det family home evening (som alla måndagar)-
vi ska på bio, 17 mirakel tror jag den heter - handlar om guds mirakel tror jag hahhaah..

you're gonna like my style,
I am show the world what life is about.
Puss på er ♥

2 kommentarer:

  1. Nu ska vi se om jag reder ut det!
    Kram på dig!
    sanna

    SvaraRadera
  2. hej Maja
    Jag längtar efter dig!
    roligt att läsa din blogg
    kramar från den besta elias :)

    SvaraRadera

Gör mig glad med en kommentar (: