tisdag 30 augusti 2011

Together forever, never apart. Maybe in distance, but never at heart.

så idag var min andra dag på Madison High School.
dagarna går så fort i skolan tycker jag, mitt schema:U.S goverment
rast 5min
Computer App (vi lär oss skriva i word, haha)
rast 10 min
Drama A (konstiga personer, känner ingen)
Lunch i typ en timma.
Web design
rast 5 min
Body Sculpting
skolan börjar halv 9 och slutar halv 4.
så idag på goverment lektionen skulle jag berätta hur sverige styrs och jag ba, vi har en president.
men efter nåra sekunders tystnad och stora ögon från läraren så kom jag på att det var USa som har det.
så jag ångrade mig och berättade att vi inte alls har en president, utan en kung.
läraren frågade om han ensam styrde landet , då kom jag inte på några mer svenska styrelsegrejer så jag bad om att få återkomma imorgon
- som värsta hej kom och hjälp mig tjejen.
på dramat skulle alla ha med en barnbok och läsa högt inför klassen, Abby valde ut en till mig nyss som jag ska läsa.
det är dock inga dialoger i den, men det gör nog inget - jag gillade den boken.
loggade in på min mail idag på Webdesignen för jag skulle maila massa svar till min lärare och hittade 3 likadana mail från pappa, ett annat mail från honom och ett från frida.
jag blev superglad!
svarade på dom nyss, men får nog inte svar idag iom att de sover..
hade också fått en kommentar på min blogg från mormor,gillar att hon hittat til internet!
jag behöver åka och köpa ett par flip-flop känner jag, ALLA har ett par här.
så det och en dagbok får bli mina nästa utgifter, idag förresten betalade jag massa till skolan bl.a en idrotts uniform och en yearbook!

mamma, jag använder din spotify om det är okej? (puss på dig förresten)


vad vet du om månljuset förrän du blivit sönderslagen under det?
(förresten har jag inte sett månen här än, ganska besviken)

Puss på er ♥

2 kommentarer:

  1. Hallå Maja!
    Vad rolig du är...skrattade gott åt hur du trasslade in dig om hur sverige styrs!Du verkar i alla fall ha fullt upp...
    Kram på dig! Sanna

    SvaraRadera
  2. Hej :) Jag har bytt bloggadress från bellaiusa till http://livingtheusdream.blogg.se

    SvaraRadera

Gör mig glad med en kommentar (: