tisdag 23 augusti 2011

pa planet

okej, dags för update!
i fredags åkte jag till Arlanda flygplats runt halv 4 tiden på morgonen och träffade sedan de andra explorius studenterna på terminal 5.
Bland annat var Luba där som senare kom att bli min room mate på Wyndham garden hotel, (hon är bäst)
vi checkade in, sa hejdå till föräldrar och syskon, ställde oss i rulltrappan för att vinka hejdå en sista gång.
Grät faktiskt inte riktigt, det hade jag trott att jag skulle göra men det var jobbigt ändå.
På den ca.8 timmar långa flygresan till Newark satt jag brevid Alexandra, vi såg på filmer, lyssnade på musik, spelade tetris och snackade.
fick även vattniga köttbullar och mos. MUMS!
när vi sedan kom fram var det en del väntan sedan fick vi checka in på hotellet och kolla läget runt poolen m.m.
fick dela rum med Luba och Matilde, två underbara människor som jag kommer sakna men hålla kontakten med!
på manhattan gick jag, Luba, Paula och Alexandra varje dag - as kul hade vi!
vi gick och la oss typ 8, och lördag morgon gick vi upp ganska tidigt, typ 5-6 för att vi var jetlegged och inte alls trötta!
vid 7 fick vi "frukost" vilket bestod av vita rostade mackor - utan pålägg, juice, mjölk och flingor (fanns som tur var den nyttiga varianten med bara 20% socker typ), scrambled eggs och potatis.
runt 8 åkte vi till Manhattan för att få en guidad tur till central park, Times Square, 5th avenue, greenwich village, lägenheten där FRIENDS spelades in, Broadway, Grand Central Terminal, Madison Square garden och mycket mer.
vi åt på Planet Hollywood, vilken var den mest värda restaurangen jag någonsin ätit på - var som madame tousauds fast bara kläder och rekvisita från kända filmer! åt ceasar sallad som var super god!
Naked Cowboy stod utanför och spelade gitarr, haha.
vi fick fritid runt 1 och shopping på forever 21 kände vi var ett måste!
när vi kom hem var det typ snack i frukostrummet om anpassnings frågor/ andra frågor..
på söndagen så var vi på manhattan igen och då såg vi frihetsgudinnan, broklyn bridge, ground zero - där world trade center stod för ca 10 år sen, vi åkte buss till Soho och Noho, china town, little italy, och massa mer!
efter det fick vi fritid då vi drog till Soho och var på affärer som Victoria secret, American eagle och hollister!
vi hann också med att åka yellow cab till Empire state building, vilket var så coolt (båda två alltså)!
ska ladda upp bilder så fort jag hin
efter det skulle vi ta en taxi tillbaka till Soho, men får inte tag på någon taxi utan en limosin stannar till och frågar om vi vill åka med och självklart hoppade vi in!
så efter en galen taxi resa till Soho var vi i extas och kände oss hur coola som helst!
(kostade bara 5 dollar var!)
jag kände att jag inte kunde fått ett bättre slut på min NY trip så att jag är helnöjd!
just nu, när jag skriver detta sitter jag på flyget till Salt Lake city men laddar upp det sen när jag får internet!
ska byta flyg i Salt lake för att flyga vidare till Idaho Falls, där jag ska träffa familjen Williams! jag är så himla excited att det inte är klokt, lite nervös också!
jag skriver väll mer sen antar jag ! :D

Puss på er ♥

2 kommentarer:

  1. Jösses vad ni hann med mycket iNY!!Jag är inget avis alls...men glad för din skull förstås!
    Kram,kram från moster :)

    SvaraRadera
  2. Aaah, taxi och sånt har jag inte tänkt på alls! Hur mycket åkte ni taxi på en dag ungefär, och hur mycket kostade det?
    För ni åkte mer än till Soho för 35 kr, eller? :) (Blev nervös nu ju :D)

    Och just det, betalar man inträde när man ska in nånstans? (Undrar egentligen bara över de här frågorna på lördagen, är inte där på söndagen)

    SvaraRadera

Gör mig glad med en kommentar (: